- اعتراض شديد دنيزلي به کارشکني عربستانيها
- پرويز مظلومي: استعفا نميدهم
- با زبان بدن طرف مقابلتان را به سادگی بشناسید !
- چگونه مهران مدیری بازی در قلب یخی را قبول کرد؟
- دستگیری مردی که 10 سال به دخترش تجاوز می کرد
- عجایبی که فقط در ایران می توان دید
- هتلی زیبا در اعماق دریا در دبی /عکس
- خطای دید باور نکردنی!
- این جواهرات خوردنی هستند
- عکس هایی از درب خانه حضرت فاطمه زهرا(س)
آب آلبالو خطر بیماریهای قلبی عروقی را در مبتلایان به دیابت کاهش میدهد. نوشیدن این آبمیوه، درد عضلانی ناشی از ورزش را کاهش میدهد و همچنین نوشیدن آن در صبح به خواب بهتر در شب کمک میکند. 1- آب...
تاریخ انتشار: یکشنبه 23 مرداد 1390 | تعداد مشاهده : 3 | ارسال به دوستان
آب آلبالو
خطر بیماریهای قلبی عروقی را در مبتلایان به دیابت کاهش میدهد. نوشیدن این آبمیوه، درد عضلانی ناشی از ورزش را کاهش میدهد و همچنین نوشیدن آن در صبح به خواب بهتر در شب کمک میکند.1-
آب آلبالو
خطر بیماریهای قلبی عروقی را در مبتلایان به دیابت کاهش میدهدآب آلبالو
نتایج یک مطالعه نشان داده است «آنتوسیانین» موجود درآب آلبالو
به کاهش عوامل خطر بیماریهای قلبی عروقی در بیماران مبتلا به دیابت نوع دوم کمک میکند. این مطالعه جهت بررسی تأثیر مصرفآب آلبالو
به عنوان یک منبع غنی از آنتوسیانینها بر سطح چربیها و فشار خون در بیماران مبتلا به دیابت نوع دوم توسط گروهی از متخصصان دانشگاه میشیگان انجام شده است.به گفته پزشکان، خطر بیماریهای قلبی عروقی در مبتلایان به دیابت بالا است از این رو دستیابی به سطوح مناسب چربیهای خون در این بیماران از اهمیت خاصی برخوردار است. تغذیه و از جمله مصرف آنتوسیانینها، نقش مهمی در کاهش خطر بیماریهای قلبی و فشار خون دارد.
در این مطالعه 16 زن مبتلا به دیابت نوع دوم مورد بررسی قرار گرفتند. در طول دوره این مطالعه شرکت کنندگان به مدت شش هفتهآب آلبالو
مصرف کردند. وزن، چربیهای خون و سطح فشارخون سیستولیک و دیاستولیک این بیماران در شروع و پایان مطالعه اندازهگیری شد. به گزارش روزنامه استار، نتایج این بررسی نشان داد که مصرفآب آلبالو
به بهبود عوامل خطر بیماریهای قلبی عروقی در بیماران مبتلا به دیابت نوع دوم کمک میکند. 2- نوشیدنآب آلبالو
درد عضلانی ناشی از ورزش را کاهش میدهد مطالعات نشان میدهد که نوشیدنآب آلبالو
پس از ورزش کردن میتواند درد حاصل از کشیدگی ماهیچهها را تسکین دهد.در یک پژوهش محققان امریکایی، 14 فرد داوطلب را که برای یک دوره 7 روزه ورزش کردند، مورد آزمایش قرار دادند.
شرکت کنندگان در این پژوهش، ترکیبی ازآب آلبالو
و آب سیب یا هر نوشیدنی بدونآب آلبالو
را به مدت 3 روز قبل از ورزش کردن و 4 روز دیگر پس از ورزش کردن، نوشیدند. پس از 2 هفته همین آزمایشات با ایجاد تغییرات در ترکیب نوشیدنیهای مصرف شده تکرار شد. مصرف یک لیوانآب آلبالو
ی بدون قند در صبح به خواب بهتر در شب کمک میکند نتایج مطالعات پس از پرس و جو از شرکت کنندگان نشان داد افرادی که هر نوع نوشیدنی غیر ازآب آلبالو
مصرف کرده بودند 22 درصد از توان عضلانی خود را از دست دادند در حالی که افرادی کهآب آلبالو
مصرف کرده بودند تنها 4 درصد دچار ضعف عضلانی شده بودند. همچنین درد ناشی از کشیدگی عضلانی در اثر ورزش کردن در افرادی کهآب آلبالو
مصرف کرده بودند به مراتب کمتر از سایرین بود. به علاوه پس از گذشت 96 ساعت افرادی کهآب آلبالو
مصرف کرده بودند، توان عضلانی بیشتری به دست آوردند. 3- نوشیدنآب آلبالو
در صبح به خواب بهتر در شب کمک میکند به گزارش خبرگزاری فرانسه بررسیهای محققان دانشگاه روچستر در نیویورک که مشروح نتایج آن در مجله Medicinal food به چاپ رسیده است نشان میدهد مصرف یک لیوانآب آلبالو
ی بدون قند در صبح به خواب بهتر در شب کمک میکند. محققان در پژوهشی که انجام دادند از داوطلبان خواستند هر روز دو نوبت صبح و عصر به مدت دو هفتهآب آلبالو
ترش مصرف کنند و بعد دو هفته دیگر که از این نوشیدنی استفاده نکرده بودند، وضعیت آنها مقایسه شد.در دو هفتهای که داوطلبان این نوشیدنی را مصرف کرده بودند میزان بیخوابی در آنها به طور قابل توجهی کاهش پیدا کرد.
طبق آمار از هر 4 فرد بالغ یک نفر دچار بیخوابی است و 50 درصد این افراد کمتر از 5 ساعت در شب میخوابند.
به گفته محققان دلیل این ویژگیآب آلبالو
وجود مقادیر فراوانی ملاتونین است. ملاتونین نوعی هورمون است که میتواند سیکل خواب را تنظیم کند.منابع:
ایسنا
magiran
گیلان نیوز
منبع : نیک صالحی
تاریخ ارسال مطلب : دو شنبه، 24 مرداد 1390 ، 04:07:33
تعداد دفعات بازدید : 71












