- اعتراض شديد دنيزلي به کارشکني عربستانيها جدید
- پرويز مظلومي: استعفا نميدهم جدید
- با زبان بدن طرف مقابلتان را به سادگی بشناسید ! جدید
- چگونه مهران مدیری بازی در قلب یخی را قبول کرد؟ جدید
- دستگیری مردی که 10 سال به دخترش تجاوز می کرد جدید
- عجایبی که فقط در ایران می توان دید
- هتلی زیبا در اعماق دریا در دبی /عکس
- خطای دید باور نکردنی!
- این جواهرات خوردنی هستند
- عکس هایی از درب خانه حضرت فاطمه زهرا(س)
نشريه پزشکي بريتانيا از نتايج اين تحقيقات نقل کرده که مصرف بيش از يک وعده غذاي حاوي سبزيجات ميتواند تا 14 درصد از خطر ابتلا به ديابت نوع دوم بکاهد. با اين حال کارشناسان به مردم هشدار ميدهند ک
نشريه پزشکي بريتانيا از نتايج اين تحقيقات نقل کرده که مصرف بيش از يک وعده غذاي حاوي سبزيجات ميتواند تا 14 درصد از خطر ابتلا به ديابت نوع دوم بکاهد. با اين حال کارشناسان به مردم هشدار ميدهند که کماکان رژيم مصرف پنج نوع ميوه و سبزيجات در روز را رعايت کنند.
سلامت نیوز:گروهي از پژوهشگران ميگويند که مصرف سبزيجاتي که برگ سبز دارند، ممکن است از خطر ابتلا به ديابت بکاهد.
به گزارش ايسنا از خوزستان، بر اساس شش پژوهش در مورد مصرف سبزيجات، غذاهاي حاوي اسفناج و کلم در جلوگيري از ابتلا به بيماري ديابت موثرتر هستند.
نشريه پزشکي بريتانيا از نتايج اين تحقيقات نقل کرده که مصرف بيش از يک وعده غذاي حاوي سبزيجات ميتواند تا 14 درصد از خطر ابتلا به ديابت نوع دوم بکاهد. با اين حال کارشناسان به مردم هشدار ميدهند که کماکان رژيم مصرف پنج نوع ميوه و سبزيجات در روز را رعايت کنند.
محققان دانشگاه لستر بريتانيا، 220 هزار بزرگسال را مورد مطالعه قرار دادند. يافتههاي آنها نشان ميدهد که به طور کلي مصرف ميوه و سبزيجات با کاهش احتمال ابتلا به ديابت نوع دوم که ديابت غيروابسته به انسولين است، چندان رابطهاي ندارد اما در واقع حرکت به آن سمت است. با اين حال، به گفته اين دانشمندان، سبزيجات داراي برگ سبز مانند بروکلي و گل کلم خطر ابتلا به اين بيماري را به ميزان قابل توجهي کاهش ميدهند.
اين گروه تحقيقاتي محاسبه کردهاند که مصرف روزانه 160 گرم از اين گونه سبزيجات احتمال ديابت را به ميزان 14 درصد کاهش ميدهد. ميزان مصرفي لازم در بريتانيا 80 گرم اعلام شده است.
هنوز مشخص نيست که چرا مصرف سبزيجات داراي برگ سبز چنين خاصيتي دارد؟ يکي از دلايل احتمالي آن بالابودن ميزان آنتي اکسيدانهايي چون ويتامين سي در اين گونه سبزيجات است و احتمال ديگر از بالا بودن منيزيم در اين گونه سبزيجات حکايت دارد.
اين گروه قصد دارند در جريان يک تحقيق ديگر افرادي را مورد مطالعه قرار دهند که احتمال ابتلاي آنها به بيماري ديابت زياد است و تاثيرات افزايش ميزان مصرف سبزيجاتي چون اسفناج و کلم پيچ را در کمک به کاهش احتمال ابتلاي اين افراد به ديابت بررسي کنند.
تاریخ ارسال مطلب : سه شنبه، 23 شهریور 1389 ، 00:00:00
تعداد دفعات بازدید : 87
- غذاهایی برای داشتن رابطه جنسی بهتر
- دستورات آشپزخانهاي براي حل مشكلات آزارد …
- صبحانه در کافه های تهران !
- ادويههاي فصل سرد
- خواص معجزه آسای سرکه را بشناسید
- چه خوراکی هایی ، سیستم ایمنی بدن را ضعیف …
- توصیهای ساده و باور نکردنی برای تقویت ح …
- این دو خوراکی استرس شما را در کمترین زما …
- ذرت مکزیکی چه فوایدی دارد ؟
- 9 درمان طبیعی برای برخی بیماریها
- این مطلب فاقد تگ می باشد .












